onsdag den 11. januar 2012

Skønne sybøger

Elsebeth Gynther og Bjarne Solberg har skrevet og illustreret bøgerne 'Børnetøj du selv kan sy 0-4 år', 'Børnetøj du selv kan sy 5-12 år' og 'Tøj du selv kan sy'.



Jeg er heldigvis den lykkelige ejer af alle 3 bøger, og de bliver flittigt brugt, når der skal gang i symaskinen (i hvertfald de 2 af dem).



Den første bog 'Børnetøj du selv kan sy 0-4 år' er blevet genoptrykt hos forlaget Klematis og kan stadigvæk købes hos blandt andet Saxo. Den koster lidet over 200 kr, og den er bestemt pengene værd. Der er rigtig mange fine modeller og syvejledningen er nem at gå til.



'Børnetøj du selv kan sy 5-12 år' er udgiver fra forlaget Borgen, den er købt i en genbrugsbutik, og bærer derfor præg af at være blevet brugt flittigt. Heldigvis er hele bogen og mønsterarkene er intakte.



Bogen 'Tøj du selv kan sy' er en bog med voksentøj, til både mænd og kvinder. Jeg må indrømme, at jeg endnu ikke har kastet mig ud i nogen af modellerne, da de er en lille smule for funky, særligt tingene til mænd.



Alle bøgerne har de finest tegnede illustrationer på de modeller, som bare venter på at bliver kørt i gennem symaskinen.
Særligt ved bøgerne er, at de lægger op til, at man selv bruger sin fantasi, både når det gælder om at ændre lidt på modellen og når man skal lave applikationer.

1 kommentar:

  1. Det er altså sjovt, at du sådan bruger de samme bøger, som jeg brugte da jeg havde små børn for 20 år siden Først de skønne hønsestrikbøger, som jeg anskeffede mig for 30 år siden og nu de helt vidunderlige "Børnetøj du selv kan sy", de er hellige klenodier på min hylde.Vildt skønne ting til de kære små, bliver helt nostalgisk.

    SvarSlet

Du er velkommen til at skrive en kommentar, det gør mig så glad!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...